Pogosti izzivi
Ravnatelji in ravnateljice v šolah in vrtcih nam največkrat povedo, da imajo težave z:
- pritiskom na stroške zaradi krčenja proračunskih sredstev
- posledično porabo prevelike količine mila in brisač
- igranjem otrok z podajalniki, kar poveča porabo
- veliko količino odpadnega papirja iz sanitarij
- neprilagojenostjo higienske opreme majhnim otrokom
- porabo velike količine čistil, če ta niso izrazito učinkovita
- izborom primernih čistil za tla telovadnic (zaradi zdrsov)
Naša referenčna zgodba
Osnovna šola Louisa Adamiča Grosuplje
Osnovna šola Louisa Adamiča Grosuplje, ki jo obiskuje 1100 učencev, je med največjimi šolami v Sloveniji. Njihova želja je, da z odgovornim ravnanjem in spoštljivim odnosom do sebe, sočloveka ter okolja prispevajo k ustvarjalnemu sobivanju učiteljev, učencev in staršev. Eden pomembnejših poudarkov njihovega dela je namenjen varovanju okolja, zato so že več let uspešno vključeni v program »Ekošola kot način življenja«. V letu 2010 so pristopili k projektu EKO INICIATIVA, leta 2019 pa k projektu E-SPACE.
1. IzzivPouk se na šoli odvija na petih lokacijah, zato je bilo poenotenje higienskega sistema bistvenega pomena. Pri odjemu papirnatih brisačk in toaletnega papirja so uporabljali različne sisteme, vzdrževanje opreme je zahtevalo veliko časa in je bilo drago. |
|
2. Potrebe in rešitevPotrebovali so nekaj kar bi jim omogočilo:
S celovito rešitvijo, ki je zajemala aktivnosti analize obstoječega stanja, svetovanja in izvedbe smo jim omogočil rešitev s katero so uspeli doseči naslednje: |
|
3. Rezultat
|
To smo ji omogočili s celovito rešitvijo, ki je vsebovala analizo stanja in svetovanje ter vzpostavitev izboljšanja higienskega sistema |
»Razvijanje odgovornega odnosa do okolja, spodbujanje trajnostne naravnanosti, krepitev zavedanja o pomenu racionalne rabe virov niso zgolj vsebine, ki izhajajo iz zahtev učnih načrtov, temveč so način življenja in delovanja celotnega zavoda. Sodelovanje s podjetjem Valtex tako predstavlja pomembno potrditev prenosa vrednot v vsakodnevno prakso. Učencem pa nudi neposredno potrditev, da ideje, ki jih zagovarjamo, v resnici tudi udejanjamo. Je lep primer sinergije vzgoje in izobraževanja z gospodarstvom pri soustvarjanju zdrave skupnosti in nenazadnje tudi vzor dobrega poslovnega sodelovanja.« Janja Zupančič |